2018. jún 03.

Két kérdést tettem fel tegnap a Blog.hu-nak és ma kedvesen válaszoltak

írta: Clodovicus S. Carolus
Két kérdést tettem fel tegnap a Blog.hu-nak és ma kedvesen válaszoltak

Bizony!

Talán másokat is érdekel, ezért leírom ide, Nekik is jobb, mert esetleg nem kell folyton ezekre a hülye kérdésekre válaszolniuk. Szóval ezt írtam én:

 

Üdv!

Két kérdésem van. Az egyik technikai, a másik tartalmi.
az első kérdésem:
Mikor történik meg egy olyan fejlesztés, ami lehetővé teszi mobileszközről való közvetlen bejegyzés létrehozását?
Második kérdésem:
Milyen szabályrendszer alapján döntik el a szerkesztők egy-egy írás indexes címlapra kerülését? Sajnos az utóbbi időben egyre több az értéktelen főzős, gagyi, máshonnan lopott bejegyzés, melyek napokig, néha hetekig ismétlődnek, mintha egy ócska bulváros-női magazin címoldalát vennék alapul.  Olyan benyomást kelt az egész , mintha a döntés csupán "hasraütés" szerű lenne. 
Köszönöm, ha egyáltalán válaszra méltat valaki.
Egyáltalán nem kellett sokat várnom, mert mára megkaptam a választ is. Ezt is idekopizom, tanulságul:
1. kérdés

Külön mobil applikáció jelenleg nincsen, ez még fejlesztés alatt áll remélhetőleg idén létrejön.

Ha bejelentkeztél azzal az Indapass azonosítóval amivel a blogodat adminolod, a címsorba beírod a "blogod címe".blog.hu/admin oldal megnyitása után a bejegyzés résznél van egy ilyen, hogy "KLASSZIKUS" (Hagyományos poszt) ott arra kattintva tudod megírni a posztot mobilon.

A mobilnézet egy adott méretű betű méretekkel jelenik meg jelenleg amiket ott fixen megtart, van jelenleg reszponzív (mobil barát) felület amit a lap alján tudsz beállítani a mobil/teljes résznél a mobilra.

Remélhetőleg fél éven belül lesz már egy béta mobil applikáció felületünk is, hogy gördülékenyebb legyen a mobilról való posztolás.

2. kérdés

Az Index2 felületén történő kiemelésről érdeklődtél, ezért küldöm a tájékoztatónkat, remélem, minden kérdésedre választ találsz benne:

Az, hogy egy blogposzt kiemelhető-e az Index2 felületén, az két tényezőn múlik leginkább:
- szükséges hozzá a megosztott hirdetési státusz
- megfelelő tartalom

-HIRDETÉSI STÁTUSZ
A  megosztott hirdetéses státuszon belül fontos, hogy az adott blog valamint a blogposzt ne tartalmazzon olyan hirdetést, ami nem felel meg a blog.hu
szabályzatában leírt irányelveknek. Ez röviden  annyit tesz, hogy a poszt ne tartalmazzon a poszton belül kilinkelést webshopokra, tanfolyamokra, stb., valamint a blog felületén csak az admin felület alatt beállítható megosztott-reklám doboz felületében hirdessen a blogger.
A megosztott hirdetéses modellben két rögzített helyre kerül hirdetés:
- az első és második bejegyzés közé illetve a bejegyzés oldalán a bejegyzés és a kommentek közé
- az első négy oldaldoboz valamelyikébe
A megosztott hirdetéses modellről itt találsz meg minden infót: http://blog.hu/help#Mi+az+a+megosztott+hirdet%C3%A9ses+modell%3F+%2825%29 

-TARTALMI KÉRDÉSEK
Milyen posztok kerülnek ki az Index2 felületére?

Mivel a kiemelési felületünk véges, ezért nem könnyű a napi több száz posztot megjelentetni - sajnos akad, hogy valami nem fér ki. A szerkesztők mindig igyekeznek úgy zsonglőrködni, egyensúlyozni és válogatni, hogy egy blog se kerüljön a süllyesztőbe, és igyekszünk minden blogot lehetőség szerint kiemelni. Nekünk is az a jó, ha minden posztot minél többen olvasnak.

Növeli a kikerülés esélyét, ha olyan poszttal találkozunk, ami nagy érdeklődésre tarthat számot, vagy azért, mert valamilyen éppen aktuális témával foglalkozik (ez bármi lehet politikai történéstől friss filmbemutatón át olyan szezonális témákig mint a karácsony, húsvét, stb), valamint ha igényes, nem rövid posztról van szó.

Az olvasók valamiért kifejezetten szeretik a "lista-posztokat", valamint sokat segít ha legalább 2-3 jó minőségű kép szerepel a posztban - hosszabb posztok esetén nyugodtan lehet többet alkalmazni, természetesen. A kifejezetten rövid, csak képeket, vagy csak egy képet, egyetlen videót tartalmazó posztokat sokkal kevésbé tudjuk kiemelni, mert ránézésre is szemmel látható, hogy nem feltétlen van sok "saját tartalom", saját munka a blogger részéről.

Fontos még, hogy a blogposzt ne legyen "másolt" munka, vagyis a blog.hu felületén jelenjen meg elsőként, ne pedig egy wikipédiából, nők lapja caféről, indexről, másik blog.hu blogról stb. egy az egyben átmásolt szövegből álljon a poszt, hanem "saját munka", saját szellemi termék, írás legyen. Ha egy-egy idézet szerepel a posztban, de többségében nem csak abból áll a poszt akkor ez nem jelent problémát, illetve ha valaki lefordít egy külföldi cikket, blogposztot, azzal sem szokott probléma lenni. De egyértelműen olyan posztokat szeretnénk kiemelni, ami saját tartalom, nem a netről ügyesen "összeollózott" másolás - érthető okokból.

Sokat segít a kikerülésben, ha a blogposzt élesítése után közvetlenül beküldi nekünk az már éles posztot az Index2.hu felületén található beküldő form (jobb felső sarok, "Írt? Olvasott? Küldjön ide tartalmat!" menüpont) segítségével.  Az ajánló és a cím akkor jó, ha frappáns, tömör, és valamennyire "kattintékony" összefoglalója a posztnak.

Igyekszünk minden blogposztnak helyet biztosítani amennyire csak lehet, de van, hogy az olvasók "nem harapnak rá" egy-egy blogposztra, témára - ilyenkor sajnos a szerkesztőknek nincs sok választása, egyszerűen le kell venni a posztot, és próbálkozni valami mással.

Remélem a fent leírtak segítenek valamivel átláthatóbbá tenni a kikerülés rendszerét.

Üdv,

Az Inda csapat

A válaszért köszönet Nekik. Akkor most jöjjön a saját szellemi rész:
Az első kérdésemre adott válasz biztató. A megadott lehetőség egyébként működik, tehát alapvetően rendben van. Köszönöm a szakszerű és pontos leírást.

A második kérdésemre adott válasz inkább afféle kikerülős felelet. A reklámos részt még értem. Nekem talán a kezdetek óta megosztósra van állítva.

A tartalmi megítélés mindig szubjektív, de azért az indexes szerkesztőknek érdemes lenne azon elgondolkodni, hogy a különféle hozzászólásokban miért éri a tartalmat annyi kritika. Ha most rákattintok az I2-re, kapásból 20 olyan bejegyzést tudok kiemelni, aminek nulla értéke van, hiszen nem saját szellemi termék, csak youtube videót tartalmaz, személyes blog, - szóval ami informatívnak távolról sem nevezhető. Szóval a válasz -szerintem- arról szól, hogy olyan írásokat raknak ki és azok addig lesznek az indexek oldalain, amit és ameddig akarják, mert Ők a szerkesztők. S ezzel nincs is értelme vitatkozni. Végtére is, lehet másutt is blogolni, magam is ezt teszem. Másutt -szerencsére- nagyobb a szerkesztők igénye, így az olvasottságom is jelentősebb, ami az oldalaimon reklámozó cégeknek is nyilván több figyelmet jelent.

Nyilván befolyásoló tényező lehet a szerkesztők választásában az alkotó személye, esetleg a szerkesztőkhöz kötődő kapcsolati rendszere. Magyarul: rokon, barát, ösmerős. Ahogy azt már megszokhattuk itthon. Másrészt nyilván fontos -ha ez egyáltalán megítélhető- az illető alkotó politikai hovatartozása. Nulladikviktorunk ugyebár ráaggatott egy jelzőt az Indexre, s ez jelentheti azt, hogy a címoldalon megjelenő tartalom színárnyalata kevésbé hajolhat a narancsba. Ez is rendicsek, bár én -mint eszme- és vallásfüggetlen- ember nehezen azonosulok a pártfüggő gondolkodásmóddal, de sajnos ahhoz már elég öreg vagyok és tapasztalt, hogy tudjam: egy efféle kicsi országban, mint Magyarország nincs és soha nem is volt független média.

Sebaj, Pajtikák, azért én továbbra is írogatom a kalendárium-szerű jegyzeteimet, amiket itt ugyan kevesen, de másutt sokkal többen olvasnak, s a visszajelzések szerint: szeretnek. 

 
Szólj hozzá

magyarország izébigyók