2017. aug 30.

Vazze! Legyen akkor a Waze!

írta: Clodovicus S. Carolus
Vazze! Legyen akkor a Waze!

Ajándékba kaptam a télen egy Huawei P9-es mobilt.

Minden szuperált rajta, de amikor eljött a tavasz, a navigációja így szólt: na szevasz! Az volt a szerencse, hogy kézügyben parkolt egy Samsung A3, ami aztán kihúzott a csávából és a fővárosnak becézett nagy faluból.

Egy darabig azt hittem, csak a Google Maps krepált be a folytonos frissítgetésektől, -a fórumán sem volt mindig pozitív a visszajelzés róla-, így aztán alternatív megoldásokat keresve belebotlottam néhány navigációs alkalmazásba. Ahány ház, annyi..., kinek mi, - meg aztán a szolgáltatóktól is függ, hogy végül melyik lesz a befutó.

Végül párhuzamosan indítottam a probléma megoldását. Olvastam a Huawei fórumon, hogy gyakori betegsége ez a Kínai gyártmánynak, ami egyszer csak jelentkezik és onnantól kezdve szopás. Írtam is a központnak. Igyekeztem kerülni, hogy ne a düh vezesse ujjaimat a billentyűzeten, az értetlen felháborodás, amiért a még zsenge korú, nem épp céllövöldében lőhető árkategóriájú telefon elromlott. (Nyugaton azonnali csere lenne, de itt...) Hamar jött az udvarias, részletes válasz, melyben lépésről lépésre kaptam tájékoztatást a telefonon lévő adatok lementéséről és a készülék visszaállításáról a gyári állapotra. Ezzel csak annyi a bibi, hogy akkor az első frissítés előtti állapotra térne vissza, amikor pl. a beépített Leica kamera működése nem volt megfelelő. Szóval, ez afféle zsákutcának látszik számomra.

Akkor most, mi legyen?

Aztán olvastam egy cikket, hogy a mobilokban található hibás GPS néha szoftveresen is javítható. Letöltöttem hozzá egy programot, mely törölte az A-GPS DATA segédadatokat és egy GPS reset successful kijelzése után használatra késznek tartotta a készülékem navigációját. Egy másik szálon elindulva pedig feltelepítettem a sokak által felmagasztalt Waze nevű alkalmazást. Gondoltam, ha gyári visszaállítás lesz, akkor ezzel már el nem cseszem. S ekkor egy érdekes dolog történt. A Waze odanavigált, ahová kértem. Aztán másnap megint. De harmadnapra újra megbolondult a navigáció.

waze.jpg

Snitt.
Azóta GPS reset - Waze kombót használok, kisebb és nagyobb elégedettséggel. Időnként a telefonnak lövése sincs, hogy hol járok, s ilyenkor nem tudhatom, hogy a GPS jel vacakol, vagy a Waze hülyül kicsit. Aztán néhány nyomdafestéket nem tűrő szó mormolása közben kikapcsolom, és vagy a hagyományos „csókolomtesséknekemmegmondanihogyholtalálomeztazuccát” verbális kóddal, vagy pedig a feleségem Samsungjával, -amin NEM frissítettük a „guglimapszot”- odanavigálok. Majd újra beizzítom, s akkor simán megy minden. Érthetetlen...
Gyanítom, a zavar okát a kedves szolgáltató is generálja, de a P9 navigációs hibái biztosan nem véletlenül lettek fórumtémák. Ebben csak annyi a maximálisan pozitív tény, hogy a telefon többi funkciója viszont kiválóan teszi a dolgát.

No, ha van valakinek valamilyen épkézláb ötlete még e témában, akkor örömmel veszem jelentkezését, s tán okulásul más Huawei P9 tulajdonosoknak megosztom észrevételeit. Köszi.

Szólj hozzá

android