2017. nov 16.

A Tolerancia Világnapja

írta: Clodovicus S. Carolus
A Tolerancia Világnapja

-Hallottad? Ma van a Tolerancia világnapja.

-Igen?

-Bizony.

-Ez tök jó! Akkor ennek szellemében ma is az lesz, amit én akarok, mindenki más meg le van sza... szavazva.

-Várj! A tolerancia nem azt jelenti, hogy semmibe veszed a véleményemet és meg sem hallgatsz.

-Akkor most meghallgattalak és eldöntöttem, hogy az lesz, amit én akarok.

-Na figyelj egy kicsit. Elmagyarázom neked, hogy mi is az a tolerancia. A tolerancia kifejezést a latinból vette át a mai szóhasználat. Jelentését igazán egyszerű definiálni, hiszen nem mást jelent, mint: mások vallásának, világnézetének, etnikai hovatartozásának, véleményének értő, pozitív elfogadása.

-Én már annyira értő, vagyok, amennyire te nem. Hát nem érted, hogy az lesz, amit én kitaláltam?!

-De, értem. Ám, ha meghallgatnál, talán a vitánk is jól záródna. Képzeld, szinte mindegyik nagy vallás megfogalmazta a tolerancia nemes gondolatát.

-Aztán jött az ember és a szép meghatározásokat fenéken billentette.

-Hát éppen ez az! A kölcsönös tisztelet hiánya miatt gyűlöljük egymást annyira. „A szemet-szemért gondolkodásmód végül megvakítja az egész világot.” Ezt Mahatma Gandhi mondta. S lám, itt tartunk épp, érzelmi és értelmi sötétségben tapogatózunk.

-Mahatma? Mehet ma! Itt minálunk a "kaparj kurta, neked is jut” és a „szemesnek áll a világ” mondás járja.

-Igen, tapasztalom, pedig az UNESCO 1993-as kezdeményezésére 1995 óta november 16-án igyekszünk megünnepelni a Tolerancia Világnapját. Tudom, kérni sem érdemes - de nem próbálnánk meg csak a mai napon egy kicsit több tisztelettel és megértéssel bánni egymással?

-Igazad van. Meggyőztél. Mea culpa! Mea maxima culpa! Akkor tehát ma is az lesz, amit én akarok!

tolerancia_mix.jpg

Szólj hozzá

izébigyók