2016. sze 18.

Androidos kütyükéző

írta: Clodovicus S. Carolus
Androidos kütyükéző

Akit nem érdekel, lapozzon, kérem...

videoszerkesztok.jpg

Olvastam a minap az egyik blogban az Androidon futtatható jobb videoszerkesztőkről. Kissé húztam a számat, mert ízlésem nem igazán találkozott a szerzőével, aki -mellesleg- egy neves, ámerikai videoportál szerkesztője. Az ő felsorolásában a Magisto, a WeVideo, a KineMaster, az Adobe Premiere Clip és a VidTrim szerepelt.

Nem vagyok én egy kütyübolond, vagyis de, de azért mégse, meg aztán csak egy átlagosnál picit többet értek az észhez, ami majdnem semmi. De jártomban keltemben már mindegyikkel volt találkozásom, s ezek közül a KineMaster első verziója volt az, amelyik kisebb zökkenőkkel, de működött. Azt azért hozzá kell tennem, hogy készülékem egy viszonylag elavult darab, bár -azt hiszem- ez nem lehet kizáró ok, hiszen a felhasználók többségének nincs fullextrás mobilra anyagi kerete, max a gyereknek veszi meg, hogy „nehogymákiközösiccsék”, bár az erre harapó nemzedék a sztárocskáktól majmolt „ájfonra” élvez, az meg egy más tészta. Az se jobb, de legalább nem robban oly gyakran. Na mindegy.

Szóval, szerkesszünk videót androidos mobilon, ha már ilyen perverziós hajlamunk van. Ehhez jómagam a már ismert KineMaster-t és a CyberLink-től a PowerDirector-t merem ajánlani, hiszen e kettőt teszteltem igazán.
Videonyúzó kísérletem alapja egy 30 másodperces mp4 kiterjesztésű, 45 megás videó volt. Mindkét szerkesztőben ugyanazokat a feladatokat végeztem el, vágás, a részek közötti átmenetek, az első és az utolsó rész effektezése, feliratozás, zenei aláfestés. Végül konvertálás, afféle médium módban. Szóval semmi különös.
A PowerDirector asztali verzióját valaha kedveltem. A mobilos verzió is remek, ha a kütyüben egy kicsit erősebb a vas, vagyis egy jobb processzor ketyeg. Használhatósága jobb, kezesebb, bár felszereltségében egy kissé szegényes. Szerethető, mert a dolgok jobban kézre állnak. Ámde: nálam a végeredmény egy picit elmaradt a várttól. A képminőség jó, az effektek is szépek, de a kép remegős, reszketős. Biztos, a készülékem alapteljesítményével van baj, tehát egy újabb, erősebb masinán biztosan szépen muzsikálna.
Tesztem másik alanya a KineMaster legújabb, szeptemberi verziója. Alapvetően ez is egy egyszerű, jól használható alkalmazás, sok apró állítgatással, ami esetleg elterelheti e figyelmet, ráadásul háttérerőket köthet le. A szerkesztés gyorsan ment vele, de időnként megmakacsolta magát és ellenállt az akaratnak. Végül beadta a derekát.
Effektekkel és kiegészítőkkel sokkal felszereltebb program, az tény. Ötletes, populárisabb. S a végeredmény egy mindössze 7 megás, élvezhető filmecske.

Szumma: Ha már mindenképpen azt veszi valaki a fejébe, hogy androidos mobil eszközön fog filmet vágni, akkor egy paraszthajszállal a KineMaster-t tartom jobb választásnak.

Szólj hozzá

android