2019. sze 03.

Canva

írta: Clodovicus S. Carolus
Canva

Lassacskán alig akad olyan mobiltelefont és számítógépet használó ember, aki -ha csak egy pirinyót is, de- ne szerkesztett volna képet a masinájával. Csinosító, vágó, effektező programból van bőven, némelyik már-már vetekszik a legjobbakkal -ha egyáltalán léteznek ilyenek-, ám többségük egy átlagfelhasználónak túl bonyolult, ráadásul fizetős. Márpedig az alap elvárás itthon az, hogy legyen „ingyé” és „eccerű”.

Ha csak egyszerű módosításokat szeretnénk egy képpel, akkor általában elegendő az, amit gyárilag telepítve a készülékhez adtak. Na jó, ez így nem igaz, de jól hangzana. Tudom én, hogy mindez már oly bugyutának tűnik, hiszen manapság mindenki profi fotós, szerkesztő, író, színész, focista és politikus, mindenki mindenhez ért, mert még azt is pontosan tudja, hogy más gyerekének mi a legjobb, mert már fél éve sajátja is van és összpontosított figyelemmel kíséri a „rendkívül tudományos alapossággal szerkesztett” baba-mama blogokat is. Sőt! Mindenki birtokában van a kulináris tudás teljes spektruma, mert néhány hetes moslék -pardon- „házikoszt” kotyvasztása és ezeket ecsetelő szintén komoly blogok kielemzése elegendő volt ahhoz, hogy akár a megboldogult, többszörös világbajnok Benke Laci bácsi -Isten nyugtassa- mesterszakács helyét is átvegyék, akit Fördős Zé utcai moslékfőző is kritikával mert illetni, bár még mindig nem értem, ki a fene ez a szakállas muki, aki főzni nem tud, de véleménye van profikról, s egyáltalán: hogy merte akár csak a szájára is venni Laci bácsi nevét?!

Szóval mindenki nagyon okos és szép, de vagyunk néhányan kisebbségben, akik be merik vallani: nem mindenhez értünk. No, nekik ajánlom az alábbi grafikai szerkesztő programot. (Jó messziről indítottam, mi? De így belefért némi kritika is a manapság divatos szennyről, s még nem is voltam alapos. Na, majd legközelebb...)

canva-circle-logo_sm.jpg

A Canva egy olyan program, amit lehet mobilon, vagy/és pc-n is használni. Ráadásul egyszerűen és csaknem, mondom: csaknem ingyen. Vagyis van benne fizetős rész, de az ingyenes „szakasz” is olyan gazdag, hogy alig lesz hiányérzetünk. Mire is használható, ha többre vágyunk egy egyszerű képszerkesztésnél? „TERVEZZ BÁRMIT” - áll a program kezdőlapján. Pl. Facebook fejlécet, plakátot, logót, prezentációt, szórólapot, névjegykártyát, könyvborítót, naptárat, képeslapot, Instagramos képeket, receptet és még sorolhatnám. Mindehhez iszonyatos mennyiségű ingyenes alapanyagot kapunk, melyeket úgy módosítunk, ahogy csak akarunk. Eddig vili?

canva01.jpg

Ha mobillal akarjuk használni, akkor le kell töltenünk az alap alkalmazást és regisztrálni kell. Ha pc-n, online vennénk birtokunkba, akkor nem kell letölteni, de regisztrálni akkor is kell, vagy használjuk a Facebook belépőnkkel. Mivel a mobil képernyőjén túl pici minden, tabletre meg nem volt kedvem letölteni, így az online pc-s verziót mutatom be, ami működésében gyakorlatilag megegyezik a mobilossal.

canva02.jpg

Szóval elmentem a https://www.canva.com oldalra és regisztráltam. E-mail-ben megjött a válasz, hogy oké és már léphettem is be. Már az elején felajánlj néhány sablont, de érdemes alaposabban is körbenézni. Próbaképp egy könyvborító sablont választottam, s rákattintva már neki is láthattam a szerkesztésnek.

canva03.jpg

canva04.jpg

canva05.jpg

Ha akartam volna, akkor új elemeket is hozzáadhattam volna, de nem akartam, mert csak. Egyszerűen átírtam a szövegeket a saját szájízem szerint, s ennyi. Lementettem a saját tervek közé, s ha akartam volna, akkor ki is nyomtathattam volna, vagy csak pdf dokumentumba exportálhattam volna, ha akartam volna, ha a mesém tovább tartott volna.

a_parnaember.png

A végén azért kipróbáltam egy plakátszerkesztést is, csak hogy bemutassam a Canva képességeit. Hát... De jómagam inkább maradok a saját grafikai programomnál. Ettől függetlenül, ha gyorsan kell valamilyen ízléssel szerkesztett kép, akkor bátran ajánlom a Canva programot.

Maradok a megszokott szerkesztőnél:

parnaember_plakat.jpg

Fontos linkek:
Androidra: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canva.editor&hl=hu
iPhonera: https://apps.apple.com/us/app/canva-graphic-design-creator/id897446215
Online: https://www.canva.com

Szólj hozzá

android